Ефективност на кампаниите на вирусния маркетинг
Влияние на вирусния маркетинг и реклама - слаби страни
Видовете вирусни кампании:
Първата вирусна кампания в България - Cybermark
Агенция Сайбърмарк провежда първата кампания по вирусен маркетинг в България. Кампания популяризира автомобилната аудиосистема на Sony CDX-M9900 чрез атрактивна игра. Сред предимствата на тази автомобилна аудиосистема от висок клас са, че към нея могат да се свързват ДВД плейъри, цифрови фотоапарати, видеокамери и дори видеоиграта Playstation, като за дисплей се използва екрана на CDX-M9900. Тази особеност на продукта бе използвана при създаването на сценария на играта. В нея потребителят влиза в ролята на таен агент чиято мисия е да открие и върне открадната златна арфа. За целта той трябва да използва Sony CDX-M9900.
Резултатите от кампанията са изключително добри – за три седмици над 7 000 интернет потребители са участвали в играта.
Кое е общото между успешните рекламни видеа от примерите?
Фокусът не е нито върху конкретен продукт, нито върху компания или марка, това трябва да е едва доловимо. Вниманието на гледащия е насочено върху интересна история – експеримент, житейска ситуация, емоционално наситена случка. Да бъде предизвикана силна емоция в потенциалните клиенти е важно, без значение дали това ще е смях, плач, щастие, яд, умиление, изненада и т.н.
Пречки пред вирусния маркетинг :
Примери за успешно видео съдържание превърнало се във “вирусно” за кратко време и посланията, които те представят:
Реклама, носеща семейно-ориентирано послание, заснета в пустинята Невада. Идеята й е да покаже на баща-астронавт колко липсва на дъщеря си. Рекламата впечатлява с огромните си мащаби и е записана в Рекордите на Гинес като най-голямото изображение, направено от следи от гуми на коли.
Забавна реклама, част от серия подобни, изгражда доверие в марката, забавлява. Рекламите с хумористична нотка са на първо място по споделяне измежду всички останали.
• Размер
• Формат
• Прикачени файлове
• Утежнена схема за привличане на нови участници
Реклама, която е ценностно-ориентирана, имаща социално значение. Посланието й е адресирано до всички жени, които нямат достатъчно увереност да се определят като красиви. Придобива широко разпространение, тъй като много жени се припознават в образите, застъпени в рекламата.
Целта на една вирусна реклама е да вдигне шум и да разпространи “слух” за някой продукт, идея, услуга или марка, за да станат широко популярни. Когато се прилага ефективно, този метод коства много малко усилия от страна на инициатора, тъй като реално самите получатели на съобщението стават активните разпространители на “слуха”. Важно за ефективността на кампанията е получателите-разпространители да не могат да променят съобщението.
От какво се нуждае едно съдържание, за да се превърне във вирусно?
Реклама, при която има няколко фактора, оказали влияние за нейното вирусно разпространение – спортна тематика (адресирана е до широка публика), в нея участват известни личности (спортисти), провокиращо послание.
• заглавие, привличащо вниманието
• фокусирано около една ключова тема
• да заинтересува гледащия
• да отговаря на въпрос
• да изненада гледащите
Кога хората споделят съдържание?
Потребителите споделят съдържание, когато то е:
• Забавно
• Емоционално
• Впечатляващо
• Рядко срещано
• Наситено с драма
• Провокира мислене
Какво е вирусен маркетинг?
Благодаря ви за вниманието!
Почти всеки е попадал на интересно и забавно клипче или снимка, което е споделил в социалните мрежи и дори е разказал на приятели и познати за него. Съвсем скоро това видео е станало толкова популярно, че го виждаме навсякъде, а в градския транспорт и на работа/лекции дочуваме разговори за него.
Защо точно вирусен маркетинг?
Ето, това е вирусният маркетинг - различни маркетингови техники, които се използват в социалните мрежи, за да се предизвика интерес към дадена марка, да се увеличи нейната популярност или за постигане на други маркетингови цели.
Като цяло оригинална и истински интригуваща кампания в интернет провокира интереса на целевата публика, задържа потребителя по-дълго време и така той прекарва повече време с марката или услугата и запомня съобщението по-лесно, отколкото е възможно при другите видове реклама.
Допълнителен плюс за маркетинг целите на креативните онлайн кампании е фактът, че рекламодателят събира база данни от потенциални клиенти, както и че може да получи обратен коментар от потребителите и дори да направи проучване на пазара.
Вирусен маркетинг